Δαμάσκηνα…ασπίδα στην οστεοπόρωση

«Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου έχω ελέγξει διάφορα φρούτα, μεταξύ των οποίων σύκα, χουρμάδες, φράουλες και σταφίδες. Κανένα από αυτά δεν πλησιάζει καν τα ξερά δαμάσκηνα στην επίδρασή τους στην οστική πυκνότητα» δήλωσε ο καθηγητής Bahram Arjmandi ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας και προσέθεσε «όλα τα φρούτα και τα λαχανικά συμβάλλουν θετικά στην καλή υγεία, όμως σε ότι αφορά στην υγεία των οστών, αυτό το συγκεκριμένο είναι πράγματι εξαιρετικό».
Ο αμερικανός διατροφολόγος και οι συνεργάτες του εργάστηκαν με δύο ομάδες μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών για μια περίοδο ενός έτους: η πρώτη ομάδα κατανάλωνε καθημερινά 100 γραμμάρια ξερών δαμάσκηνων (περίπου 10 δαμάσκηνα) και η δεύτερη 100 γραμμάρια ξερών μήλων. Και οι δύο ομάδες ελάμβαναν καθημερινές δόσεις ασβεστίου και βιταμίνης D.
Ασπίδα ενάντια στην οστεοπόρωση
Μετά την πάροδο του έτους η οστική μάζα των γυναικών εξετάστηκε (ειδικότερα, εξετάστηκε η ωλένη και η σπονδυλική στήλη τους). Διαπιστώθηκε ότι η ομάδα που κατανάλωνε δαμάσκηνα είχε σημαντικά αυξημένη οστική πυκνότητα σε σχέση με κείνη που κατανάλωνε τα ξερά μήλα. Οι ερευνητές αποδίδουν το γεγονός στην ικανότητα των ξερών δαμάσκηνων να μειώνουν την ταχύτητα αποικοδόμησης των οστών, η οποία με την ηλικία γίνεται μεγαλύτερη σε σχέση με την ταχύτητα παραγωγής τους.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι δεν είναι μόνο οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που πάσχουν από οστεοπόρωση. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η κατανάλωση δαμάσκηνων θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα τόσο σε γυναίκες όσο και σε άνδρες που υποφέρουν από αυτή.

myhnews
 

Share This:

Αφήστε μια απάντηση

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. Πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close